Carelessness_MainPic רשלנות רפואית קרלסנס
Carelessness_MainPic רשלנות רפואית קרלסנס
פנייה לייעוץ אישי



    פתיחת תיק גירושין – מה המחיר?

    פתיחת תיק גירושין היא השלב האחרון בתהליך הארוך שבסופו הגיעו בני הזוג להחלטה להתגרש. החלטה זו של פתיחת תיק גירושין, היא תחילתו של הליך משפטי – לעיתים ארוך ומתיש – הכרוך בהוצאות כספיות לא מבוטלות.


    זוגות רבים העומדים לפני פתיחת תיק גירושין, אינם מודעים להשלכות הכלכליות הכרוכות בהליך הגירושין על צדדיו השונים. כמובן שהשאלה הנשאלת היא "מה המחיר?"

    תוכן עניינים

    התשובה נגזרת ממשתנים רבים: מורכבות ההליך, הליכים מקבילים, אגרות שונות, הוצאות משפט והתחייבויות כספיות כלפי הצד השני.

    במאמר זה נעמוד על העלויות הכספיות העיקריות הכרוכות בפתיחת תיק גירושין, וננסה לענות על השאלה "מה המחיר?".

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה המחיר של פתיחת תיק גירושין בליווי עורך דין לענייני גירושין?

      כיוון שהליך הגירושין הוא סבוך ומורכב מסוגיות רבות, כדאי ורצוי להיעזר בליווי וייעוץ משפטי. שכר טרחת עורך הדין נגזר ממורכבות התיק והתמשכות ההליכים המשפטיים. בתחום זה לא נהוג ששכר הטרחה הוא פונקציה של הצלחה או של אחוזי גבייה.

      ייתכן שהתיק טומן בחובו מחלוקות קשות בדבר הרכוש וחלוקתו, משמורת ילדים, גובה דמי המזונות ועוד. כל סכסוך שכזה, גורר אחריו עלות שכר טרחה. ככל שתקדימו ותגיעו להסכמות בדבר הנושאים החשובים, כך תחסכו הליכים משפטיים יקרים.

      לרוב הצעת שכר הטרחה כוללת סכום גלובלי לטיפול בכל מישורי תביעת הגירושין: דיונים, משמורת ילדים, מזונות, הכנה מוקדמת, הכנת תביעות ועוד. שכר הטרחה יכול להגיע לעשרות אלפי ₪ ואף יותר, תלוי בזמן הטיפול, מספר הדיונים וכו'. חשוב לזכור כי כל דיון נוסף, כל ערעור שמוגש – גורר אחריו תשלום שכר טרחה נוסף של אלפי ₪.

      בהערכה קרובה ניתן לכמת ולומר כי פתיחת תיק גירושין וניהולו, תעלה בין 100,000-50,000 ₪  וכל דיון נוסף יעלה בין 1,000 ₪ – 3,000 ₪.

      את שכר הטרחה ניתן להוזיל באמצעות הסכמה על שכר טרחה מדורג, היינו שכר טרחה שישולם לפי התקדמות התיק וההתפתחויות המשפטיות. כך לא תשלמו שכר טרחה על הליך שכלל לא נצרכתם לו.

      אלטרנטיבה זולה יותר לאלו הרוצים להתגרש ומנסים לחסוך, היא לפנות להליך גישור עוד בטרם פתיחת תיק גירושין. הליך הגישור מטרתו להושיב את בני הזוג, זה מול זה, ולהגיע להסכמות וליבון המחלוקות בתיק הגירושין כדי לחסוך זמן התדיינות והליכים משפטיים. ומה המחיר של פגישת גישור? בדרך כלל המחיר נע בסביבות 1,000 ₪ לפגישה, ובדרך כלל בתום מספר מועט של פגישות, ניתן להגיע להסכמות ולחתום על הסכם גירושין שיוגש לאישור.

      מה המחיר של פתיחת תיק גירושין ברבנות או בבית המשפט לענייני משפחה?

      פתיחת תיק גירושין בבית הדין הרבני כרוכה בתשלום אגרה. לכל עניין וכל בקשה יש לשלם אגרה נוספת, וניתן כמה דוגמאות:

      • אגרת פתיחת תיק גירושין – 391 ₪
      • אגרת חלוקת רכוש – 508 ₪
      • אגרת פתיחת תיק מזונות – ללא עלות
      • אגרת פתיחת תיק מזונות אישה – 238 ₪
      • תעודת גירושין – 279 ₪

      הגשת תביעה בבית המשפט לענייני משפחה אף היא כרוכה באגרות שונות, וניתן כמה דוגמאות:

      • תביעה בעניין החזקת ילדים – 352 ₪
      • תביעה בעניין מזונות או מדור – 237 ₪
      • בקשה בכתב – 236 ₪
      • תביעה לאיזון משאבים – 503 ₪

      בעת סיום ההליך המשפטי עלול הצד המפסיד לשלם הוצאות משפט המושתות עליו בידי בית הדין או בית המשפט למשפחה, ואם הוגש ערעור, הרי שאף עלותו צריכה להילקח בחשבון.

       פתיחת תיק גירושין, מה המחיר של החבויות הנלוות?

      לכל פתיחת תיק גירושין, עלויות וחבויות נוספות הנגזרות מעצם הליך הגירושין, ונסקור כמה מהן:

      • תשלום מזונות זמניים – בדרך כלל עם פתיחת תיק גירושין, מוגשת בקשה לקביעת מזונות זמניים המשולמים בידי אחד ההורים עבור כל ילד משותף, זאת עד לקביעת גובה המזונות הקבועים שישולמו ע"י אותו הורה. מה המחיר? תלוי ביכולתו הכלכלית של ההורה, בדרך מ- 1,000 ₪ ומעלה.
      • מזונות אישה – ישנם מקרים שבית הדין קובע כי על הגבר לשאת במזונות אשתו, כדי לשמרה ברמת החיים שאליה הורגלה. גם סכום זה יכול להסתכם באלפי ₪, תלוי כמובן ברמת החיים של בני הזוג.
      • הוצאות דיור – בן זוג אשר עוזב את הבית במהלך הגירושין ושוכר דירה משלו, משלם דיור הן על מקום שהותו הנוכחי והן השתתפות בהוצאות הדיור של משפחתו.
      • עלויות מקצועיות כתוצאה מהליך הגירושין – ייעוץ פסיכולוגי לילדים, ייעוץ זוגי, שכירת חוקר פרטי, אקטואר שיעריך את חלוקת הרכוש ועוד היעזרות באנשי מקצוע למיניהם לאחר פתיחת תיק גירושין.

      ובקצרה: פתיחת תיק גירושין, כמו בכל הוצאה, גוררת אחריה את השאלה "מה המחיר". מעבר למחיר הנפשי והרגשי הקשה שיש להליך הגירושין, ישנן הוצאות כספיות כבדות, ומנינו את העיקריות שבהן: שכר טרחת עורך דין, אגרות שונות ורבות וכמובן המחויבויות הכלכליות של בן הזוג כלפי ילדיו ובת הזוג.

      כדי להוזיל את הליך הגירושין, מומלץ להגיע להסכמות בנושאים החשובים, לפנות להליך גישור, להיעזר בעמותות וארגונים המסייעים ללא עלות ולהימנע מהגשת בקשות סרק ובקשות קנטרניות.

      *האמור בעמוד זה ובשאר עמודי אתר carelessness אינו מחליף ייעוץ משפטי, אין בו משום חוות דעת או עצה משפטית. לפיכך, יובהר, העושה שימוש בתוכן – עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-9974772
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף